Back to traveling, afscheid was zwaar! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Kevin Dijk - WaarBenJij.nu Back to traveling, afscheid was zwaar! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Kevin Dijk - WaarBenJij.nu

Back to traveling, afscheid was zwaar!

Door: Kevin

Blijf op de hoogte en volg Kevin

13 Oktober 2007 | Australië, Cairns

Goedendag! (nederlands),
Guuten takh (Cimbrian),
Bonghjornu (corsican),
Tungjatjeta (albanian),
(non ho) (chinees),
Guten tag (duits),
Goddag / Hei / Morn (noors),
yi günler (turks)
Sawubona (to one person), Sawubonani (to more than one person) (= Zuli)

Dat zijn wel genoeg hallos toch ofniet?
niet? ok.. nog eentje dan:
Chào anh (to a man)
Chào ch (to a woman) = vietnamees

Klaar? pffff ok, aller aller laatste:
hey = zweeds

oh niet normaal, maar ok, omdat je t zo lief vraagt eindig ik met makkelijke:
Wai palya = Pitjantjatjara Wai

Hallo dus aan iedereen, oftewel tungjatjeta.. Alles goed?

(voor mensen die al die onzin niet hoeven te lezen staat er onderaan een korte samenvatting, maar raad je aan in iedergeval beginnentje te maken... komt ie:)

Hier gaat goed, klaar met werken en weer in cairns, even een weekje niet. Vriend van mij woont hier op caravanpark in chalet dus verblijf daar voor een weekje om even het tegenovergestelde van 50 uur per week werken te doen: niets! naja, niet veel. We hebben op zijn verjaardag woensdag een ontiegelijk lange fietstocht naar watervallen gemaakt, erg mooi, maar wat een pokkeneind, omhoog en omlaag en ik kwam er natuurlijk halverwege pas achter dat mijn fiets ook versnellingen had, op t punt dat me benen er al bijna afvielen, maja dat terzijde... Was een prachtige dag. Op de trugweg kreeg ie een verjaardagtelefoontje dus ben ik aan de zijkant van de weg gaan liggen boekje erbij, muziek op en wat drinken
TOT...
er een muggenleger over kwam vliegen die mijn benen zo sexy vond dat ze er maar even een paar hapjes, uh wat zeg ik, heel veel hapjes van namen tot ik bijna leegliep. Ik trok t niet meer dus ben op me blotenvoeten de supermarkt die gelukkig heel dichtbij lag binnen gerent en heb me benen gesprayd met muggenspray en ben na paar rare blikken van mensen weer naar buiten gelopen om mijn psychologie tijdschrift ongestoord verder te lezen.

Voor de rest niet veel gedaan, wel naar concert geweest, maar daar kom ik later op trug even naar t afscheid:
Het afscheid was erg zwaar, ik heb 12 weken in dat hostel geleefd, was een van de langste daar voor dat moment en was toch wel erg verbonden geraakt met het stadje, de mensen en het hostel. Dus bij het vertrek stonden de tranen aardig hoog. Gelukkig heb ik er een paar goede vrienden bij en een prachtige herrinering, vooral aan de avond ervoor, zoals je kan zien op de fotos. Ben helemaal uit me dak gegaan. Vind geweldig om feestjes te organiseren dus heb de hele avond btje opgevuld en iedereen aangekleed (ik was de enige die vrij was toen de tweedehandsshop open was dus daar stond ik met 33 kledingstukken.. ze waren me even kwijt, bedolven onder kleren, maar een lach en een knipoog kreeg ik alles voor 25 dollar mee, lief mens daar, schat van een wijf! uh vrouw!. heeft me nog paar tweede hands slingers meegenomen..) Thema was bad taste! dus iedereen in raarste combinaties en ik had een missverkiezing in het midden, mister en misses bad taste!

Half 5 in bed en half 7 alweer op om alles van vorige avond met de baas op te ruimen, afscheidskaartjes te schrijven, spullen te pakken, de huilen, omhelzen, kussen en om om 10 uur de bus te halen zodat ik optijd was voor t concert. Ookal weten de meeste mijn site niet:
Thanks guys! had a really good time, the past 12 weeks where a really nice part of my journey trought australia, exept of a few sad moments, i had a great time, and thanks for the goodbyemessages on video! hope not to many people have seen my dance with the wings;)

Concert was van de grootste ozzie bands, erg geslaagd en was gelukkig ruim optijd:D

Dikke kus aan iedereen, tot volgende berichtje!,

xxxxxxxxxxxxxxxx

OHja, bijna summery vergeten:
Cardwell verlaten, was moeilijk maar ook wel weer zin om verder te reizen. Dus na een lange avond, met een super afscheidfeest met als thema Bad taste. Vroeg op om alles te regelen en turg naar cairns. Daar naar concert, en chillen bij vriend van mij, veel slapen en fietstochten maken en slapen.

(lul wel erg veel onzin, samenvatting is zo kort..):P

  • 13 Oktober 2007 - 18:56

    Marjolein:

    Hey Kevin,
    Een schone dag, jongske (belgisch) ! Ik gooi er nog even een vlaamse groet tegenaan. Je wordt al behoorlijk internationaal, vergeet alleen je eigen moederstaaltje niet! Je was weer helemaal in je element met het organiseren van je bad-dress party! Hartstikke leuk, eigen evenementenbedrijfje zie ik wel zitten bij jou. Je bent een kanjer, daarom ben ik blij als je zometeen weer thuis bent. Geniet van je vrije tijd en van de tijd die je nog te gaan hebt in Aussie, hele dikke zoenen, love you, Ma xxx

  • 17 Oktober 2007 - 21:18

    Linda:

    Hola Kevin, om het ook maar even internationaal te houden :)! Ik heb al een tijdje niet meer op je site gekeken. Ik schaam me diep, maar zie dat je je nog steeds prima vermaakt in het mooie Australië. Ik ben alweer bijna vier maanden terug in dit koude kikkerlandje en ben soms best jaloers!!
    Heb je al enig idee wanneer je weer naar Nederland komt? Of wil je daar nog lang niet aan denken? Als iedereen weer terug is, moeten we nodig weer es meeten met een paar AB mensen!
    Geniet ervan!!
    Kus Linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kevin

Leuke, gekke, sociale, reisgrage, zorgzame, nog geen kwarteeuw oude jongen uit Utrecht..

Actief sinds 21 Nov. 2006
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 45794

Voorgaande reizen:

03 September 2012 - 27 Januari 2013

Zuid-Afrika, 5 maanden een ander leven leiden

05 Februari 2007 - 23 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: