Voel me bijna een Cardweller - Reisverslag uit Cardwell, Australië van Kevin Dijk - WaarBenJij.nu Voel me bijna een Cardweller - Reisverslag uit Cardwell, Australië van Kevin Dijk - WaarBenJij.nu

Voel me bijna een Cardweller

Door: Kevin

Blijf op de hoogte en volg Kevin

25 September 2007 | Australië, Cardwell

Haai, ik heb dit de afgelopen weken geschreven elke keer een beetje en toen was de tijd op.. Tis beetje chaotisch, maar dat ben ik altijd in me verhalen.

Ik heb het verhaal even terug gelezen en gelijk wat reacties gegeven op me eigen tekst van eerder, die reactie staat ik GROTE LETTERS.. DUS ALS JE ME IN DEZE LETTERS ZIET SCHRIJVEN GEEF IK EEN REACTIE.

Always look on the bright side of life, te de, te de, te de tuh tuh

11 september
Ff berichtje sturen met een blue hawians in mijn hand, gemaakt door de eigenaar, met een oranje parapluutje erin.. Moest wel oranje zijn als ik kan kiezen.,

Tsja wat is er gebeurt de afgelopen weken, ik ben natuurlijk druk aant werk geweest, nog steeds bijbaantjes, kwam opt punt dat ik vier jobs had, werd raar aangekeken hier, maar t hield in, fulltime op de bananenboerderij en 1 avond als keuken hulp.. En de rest van de dagen op oproepbasis in een restaurant en pub. Het is nu truggebracht tot 3 jobs, en vanaf volgende week nog maar twee. Ik begin dichter bij t eind te komen en heb veel gespaard, hoop met 3500 weg te gaan. Wat ik best netjes vond want heb in de weekenden behoorlijke uitgaven gehad soms.. Dus ik wil meer tijd nemen om dingen te gaan plannen, wat meer me site bij te houden, hopelijk wat meer te mailen en alles weer beetje op orde. En uitvinden hoe t is om eens weekendje geen werk of iets te hebben, een weekendje niets.. Kan kevin dat? is me tot nu toe nog niet gelukt maar je weet nooit.. (JA DAT KAN IK, IK HEB DE AFGELOPEN DAGEN NIETS GEDAAN! MORGEN WEER AANT WERK, LANG WEEKEND IN CAIRNS, HEERLIJK FF WEEKENDJE WEG!)

Mjin plan begint nu wel beetje vorm te krijgen (IS ALWEER VERANDERD, GA T WRSCHIJLIJK WEL ALLEMAAL DOEN MAAR IETS LANGZAMER), ik wil in november terug thuis zijn. Dat betekent nog 2 (4 WEEKJES) weekjes hier, tot eind september. (DAN CAIRNS WEEKJE) Dan de oostkust (de hoogtepuntjes). Dan vlieg ik naar perth, heb daar een weekje en kom ik hopelijk joel en martijn tegen die daar dan aant werk zijn (mss ga ik dat werk wel doen, lekker de wereld zien en ontdertussen centjes verdienen;), tis wel hard werk tuurlijk, maar zeker neit verkeerd!) en dan via bali, twee weekjes, trug naar schiphol. Dan zal de eerste week geweldig zijn en mss de tweede ook wel, maar dan komt de realisatie dat ik toch weer aan de studie moet binnenkort en niet meer de vrijheid heb, maar ik denk dat t erg goed voor me is, een vaste plek. Mensen hier blijven over t algemeen allemaal twee jaar of zijn net begonnen en hebben nog 7 maanden voor zich, zei proberen me allemaal te overtuigen om langer te blijven, maar tis genoeg voor nu.. Want ik heb mijn tweede jaar visum gehaald, dus kan weer trug komen. Het plan is nu om mijn diploma in social work te halen en dan ervaring op te doen in australie, want ze zoeken hier nog wel naar mannen in social work (waar niet?). en in dat half jaar dat ik hier ben, of jaar, kan ik de dingen zien die ik nu nog gemist heb (doordat ik alles op mijn tempo heb gedaan: langzaam).

Mja dat zijn alle plannen. Ben benieuwd wat er van terecht komt (TOCH AARDIG WAT..)

Dit weekend, weekendje weg geweest (dus tis me al gelukt een weekendje niet te werken!, nog steeds veel geregel). Was erg gezellig! overdag opt strand, toen lekker goedkoop uit eten. En toen begonnen met wat drankjes. Had maandag oma aan de telefoon en die zei: je bent vast ook wel eens dronken ofniet.. En helaas kon ik t niet ontkennen. Volgende vraag was: wanneer was de laaste keer, en kon er niet omheen dat dat vrijdag en zaterdag was.. Maarja wat wil je in zon klein stadje als hier (helaas is dat het enige wat de locals (WAS VERGETEN UIT TE LEGGEN MAAR LOCALS ZIJN DE LOCALE MENSEN IN DE STAD, INWONERS) hier doen naast werken) maar gelukkkig ist altijd heel gezellig en gaan ze niet tever). En gelukkig weet ik de grens dat ik niet ziek ben de volgende dag (DRIE DAGEN HIERNA WAS IK WEL ZIEK, FF DE GRENS VERGETEN).
Al met al zo zag de zaterdagnacht eruit: veel gelachen, raar gedanst, gekke gesprekken. En leuk voor de rest maar neit voor mij was dat ik een vestje aanhad met klikknoopjes dat je kunt opentrekken. Raad eens wat er elke 5 seconden gebeurde? En ik met me stomme kop de eerste 50 keer ook proberen het weer dicht te knopen. En daarna nog leuke kevinactie: Ik wou thuis nog een keer bellen maar had geen telefoonkaart bij me, maar wist iets over een collect call nummer. Helaas had ik niet door dat dat nummer alleen tot 10 uur in de avond werkte. Dus heb ong 20 keer proberen te bellen en het berichtje: deze service is niet beschikbaar rond dit tijdstip. genegeerd.

Het hostel stroomt leeg.. helaas gaan de meeste van mijn beste vrienden dit weekend weg (EN IK MIS ZE ERG, GELUKKIG IS MIJN BESTE VRIEND ER NOG!) en ik moet blijven om mijn visum te halen. Gelukkig blijft mijn beste mate nog even (ZOALS IK NET ZEI), dat maakt het weer goed. het is best eng, hoe zeg ik dat? hij is precies hetzelfde als mij. We hebben precies dezelfde humor, zelfde gedachten en bijna alles is hetzelfde. Soms confronterend, maar erg apart en tegelijk heel leuk om zo iemand tegen te komen. Deze meneer is nog chaotischer dan mij (5 telefoons kwijtgeraakt, al 4 maanden geleden dat hij zijn moeder heeft gebeld (nummer kwijt en geen geld voor telefoonkaart) en noem maar op). Maar precies dezelfde humor, we hebben allebij een ontiegelijk grote fantasie. Laatst vroeg iemand waar we soep die we als voorgerecht vandaan hadden, ik begon dat ik de aardappels zelf had gekweekt en de worteltjes twee uur ervoor zelf uit de grond getrokken. Kon had het etiket van het blik ontworpen en zich gericht op de propaganda.. Al met al vermaak me goed met hem. En hij is nogal blij dat ik zo goed met de dames lig, goede ingang voor hem om met hen in gesprek te komen. Waar homos toch niet allemaal handig voor zijn he. Gelukkig is iedereen erg accepterend met mijn homo zijn, word soms wel beetje gek van alle grapjes die worden gemaakt, mja daar leer je ook mee leven. En het hele proces en coming out en alles is nu ongeveer al 10456 keer in een gesprek voorbij geflitst, maar vertel het graag als mensen t interessant vinden. Daarnaast is mijn beste vriend er ook helemaal ok mee en dat zie je helaas niet heel vaak met alle vooroordelen in de wereld. We hebben er lange gesprekken over gehad en hij verteld het nu zelfs voordat ik het kan als we nieuwe mensen ontmoeten. Al met al erg blij zon goede vriend te hebben, helaas moeten we al snel afscheid nemen en zal ik moeilijk contact met m kunnen houden (chaoot). Maar was en is een super tiet!

18 seppie:
Ondertussen wat gezeur met mijn tickets.. dus weet nog niet helemaal wat mijn plan word

25 seppie:
net mijn tickets proberen uit te zoeken, maar word best lastig! Er is iets verkeerd gegaan.. dus pfff helemaal geen zin in maar dat word nog een paar dagen bellen bellen bellen.

Enjoy the pictures, Groetjes van een weer opgeladen kevin, klaar voor nog paar weekjes geld verdienen. Voor aussie, maar ook om wat weekendjes weg te plannen met vrienden en familie als ik trug kom om lekker bij te praten:D

kussies kussies van keffies keffies, heel veelski plezierski daarski en laatski me wat wetenski als je tijdski hebt, hoe het daar gaatski

  • 25 September 2007 - 06:50

    Anouschka:

    Hey kevin!

    Nog steeds naar je zin zo te zien gaaf hoor!:) In feb ga je dan weer beginnen met studie toch?? Heel veel succes daar nog en tot gauw!!
    xxx anouschka

  • 25 September 2007 - 07:16

    Marleen Downunder:

    Hee kev, nooit meer een reactie van je gekregen op mijn sms..ik dacht waar is Kev gebleven!! Anyway ik ben 3 uur verwijderd van Sydney, morgen laatste rit met de bus en dan voor 3.5 maanden settelen in Sydney! Mocht je in de buurt zijn, je bent altijd welkom!!

    Take care!

    Dikke kus Marleen

  • 25 September 2007 - 10:29

    Noraly:

    hee Kef,

    heerlijk om je verhalen te lezen.. je bent aan het genieten heel goed! nu ik zelf in parijs ben, merk ik dat je veel meer gaat genieten van dingen als je weg bent! ik ga waarschijnlijk rond kerst naar huis en als ik de datum weet ga ik hem gelijkaan iedereen doorspelen (camiel, yeshe en siham) zodat we in die periode gelijk een spelletjes/gourmetavond kunnne gaan organiseren ;-)

    Veel plezier je laatste weken!!
    Kus Noor

  • 25 September 2007 - 12:23

    Robert:

    Hé Kevin,

    Wat ben je toch een goede voorbeeldhomo :P Het was weer erg leuk om al je verhalen te lezen. Nog heel veel plezier de laatste paar maanden...en ehm tot in de Arena...oh nee daar werk ik niet meer...nou ja tot snel dan een keer...

    Robert

  • 25 September 2007 - 17:26

    Marjolein:

    Hi Kevin,
    Leuk weer even wat op je site te lezen en te zien, je kunt merken dat je aardig ingeburgerd bent! Druk aan 't werk maar ook veel lol "with your friends down under". Je zult inderdaad wel even moeten wennen wanneer je weer terug bent in ons kleine maar toch ook gezellige kikkerlandje. Ik vind het in ieder geval wel weer tijd worden dat je naar huis komt, kan ik je weer omarmen en bijkletsen en samen gezellige boswandelingen maken en daarna warme erwtensoep eten met roggebrood en spek!! Weet je nog? Geniet in ieder geval met volle teugen van je laatste 2 maandjes.
    Hoop dat je binnenlandse vlucht nog goed komt! Lots of kisses and hugs, your mum xxx

  • 25 September 2007 - 20:59

    Marcel:

    Hoi Kevin,
    Wat betreft die erwtensoep van je moeder Bah||| aan mij niet besteed. Ik mis je nu langzaammerhand wel erg. Dus ik hoop dat je gauw naar huis komt. Je broer doet het erg goed in de D1 van Sv Houten. Kom gauw eens kijken. Je Zus wordt steeds groter en volwassener. Ze turnt nog steeds 3x per week. Petje af.
    Tot gauw

    We missen je steeds meer.
    Pa

  • 26 September 2007 - 12:32

    Cynthia:

    Heey Kevin!!
    Leuk om weer wat verhalen van je te lezen, en leuk om te lezen dat je in November weer terugkomt! Wiehoe! Ik miste de pogingen om te daten heel erg :-p en jou natuurlijk ook! Geniet er nog van de laatste weken! Tot snel,
    Cynthia

  • 26 September 2007 - 17:05

    Annie:

    Ha die Kevin nog steeds aan het genieten zoals ik wel lees. Ik ben heel benieuwd of je Babs nog tegenkomt in Cairns .Zij zit daar al een paar weken! Tja dat wordt straks echt afkicken als je weer in Nederland bent.Ik wens je nog een fijne tijd toe. Groetjes Annie(moeder van Babs)

  • 27 September 2007 - 08:47

    Marijke:

    Leuk Kevin dat je weer over je belevenisssen schrijft. Nu je een rijke stinkerd bent kun je lekker genieten in de laatste periode van je avontuur, alhoewel die duurt nog wel even als je plannen goed heb gelezen. Zorg maar dat je
    warme kleding bij je hebt als je landt op Schiphol want die temp. zal tegen vallen.
    Veel plezier!

  • 27 September 2007 - 15:58

    Dunja:

    Hey harde werker,

    Wat zie je er weer goddelijk uit op de foto's, mmmmm, haha :-)!!!!
    Goed om te lezen dat het goed met je gaat. Je bent nog niets veranderd, nog steeds van de hak op de tak! Dus je bent nog steeds veel aan het werk? Ik neem aan dat je niet meer naar NZ gaat? Ik vind het echt jammer dat we niet samen hebben gereisd hoor!!! Je bent nu al een tijdje in Cairns. Ik wil zo weer terug!!!

    Met mij is ook alles goed. Ben een beetje aan het solliciteren, maar schiet nog niet echt op. Nog steeds aan het werk bij de post, maar word ik ook wel een keer moe van. Hier heb ik niet voor gestudeerd ;-), haha!!!!
    Van het weekend was nog een meisje uit Utrecht bij me die ik in Australië ontmoet hebt, was erg gezellig.

    Nou vent, ga nog even veel leuke dingen doen voordat je terug komt!!!

    xx Duns

  • 28 September 2007 - 19:45

    Sonja:

    Aaah HEEL eng, toen ik die zin las van Always look on the bright side of life, te de, te de, te de tuh tuh, hoorde ik em net op de radio. Supergaaf dat je een weekendje bent weggeweest, lijkt me echt relaxed met je drukke leventje;) Succes met afscheid nemen.. Komt allemaal goed. Geniet er nog even van, en heeel veel plezier als je de Oostkust afgaat!

    Heele vette dikke kus en hug (ook eentje die je fijnknijpt;)) son

  • 03 Oktober 2007 - 18:09

    Mies & Ro:

    Lieve Kev, probeer je elke keer te bellen maar krijg elke keer voicemail!! Maakte me een beetje zorgen, gaat alles goed met je? Geniet er nog lekker van voor je het weet zit je weer hier!! Dikke kus

  • 09 Oktober 2007 - 08:38

    Lenneke:

    Heey Kev,

    Kwam per toeval weer op je site uit, leuk om te zien dat je het nog steeds zo goed maakt! Je hebt er iig 'n heel avontuur van gemaakt!
    Ik ben nu weer aan de studie, dus mijn leven gaat ook gewoon door ;)
    Ik wens je nog ontzettend veel plezier die laatste weken en natuurlijk ook heel veel succes met je studie!!
    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kevin

Leuke, gekke, sociale, reisgrage, zorgzame, nog geen kwarteeuw oude jongen uit Utrecht..

Actief sinds 21 Nov. 2006
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 45792

Voorgaande reizen:

03 September 2012 - 27 Januari 2013

Zuid-Afrika, 5 maanden een ander leven leiden

05 Februari 2007 - 23 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: