Slapen? nou.. pfff maar nu in Lovehuisje met Kim - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Kevin Dijk - WaarBenJij.nu Slapen? nou.. pfff maar nu in Lovehuisje met Kim - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Kevin Dijk - WaarBenJij.nu

Slapen? nou.. pfff maar nu in Lovehuisje met Kim

Door: Kevin, Fotos: kevindownunder.mijnalbums.nl

Blijf op de hoogte en volg Kevin

15 Februari 2008 | Nieuw Zeeland, Nelson

English, on bottom..

Ik ben verder gegaan vanaf 15-2, dus ff scrollen na benee.. hieronder begint vanaf begin van mijn reis in Nieuw Zeeland..

Hier onder ga ik elke dag even een update geven, dus nu tot 8 februari en dan wijzig elke paar dagen er een stukje bij..

Zie ook, kimschud.waarbenjij.nu, voor fotos..

5 feb om 2.19 smiddags met onnodige haast mijn bus naar federation squar gehaald, het middelpunt van melbourne, toen naar station en vandaaruit naar het vliegveld. Erge zenuwen omdat ik toch al een jaar in aussie zit en er een kans bestond dat ik het land niet uitging en er stond een meisje naast me dat bijna voor de vlucht werd geweizigt en kevin hoorde natuurlijk alleen maar de dingen die ie niet wilde horen, dus dacht dat ik in zelfde situatie zat, met zweet tussen me bilspleet keek da vrouwke me aan, maar gaf me gewoon me boardingpass, toen nog door security, en na 3,5 uur vliegen weer een hele lijst invullen en nog keer door security, waar ik me kaas die ik had klaargemaakt moest invullen en me schoenen werden gewassen, handig zon schoonmaakbeurt.

5 feb avond en 6 feb
toen met te duren bus naar hostel,super leuke meiden ontmoet en volgende ochtend kim. Daar mee rondgewandeld en bus naar Queenstown, 9 uur, maar prachtige uitzichten al!!

08-02
Dag vrienden hebben jullie de ring gezien?

Ik heb overal gezocht maar niets gevonden. Was vandaag in de bergen waar de lord of The rings is gefilmt, daar zijn de fotos ook van, wat prachtig! echt super super mooi! Met kim nog een zwaargevecht in de bossen gedaan, hoop dat filmpje werkt en daarna nog een off the road met kim, heel grappig. Nog even schreewteraphie gedaan! keihard alle frustraties eruit geschreeuwd! keihard, en spontaan. Ff de sound of music gedanst heerlijk daar, zo mooi zo mooi! en we waren de enige, wel drie keer half in water gezakt..

We zijn heir gekomen omdat we vriendinnetje van eerder zijn tegengekomen.. Zij heeft een autootje, end aar gaan we (wel iets sneller dan mijn planning) de westkust mee doen,. lekker nederlands kletsen! Morge eerst nog heel mooi natuurgebied, met twee mensen van onze kamer, 350 km hier vandaan, dus 4 uurtje heen en vier trug in de auto (is niets meer na al dat reizen) van groningen naar middelburg of verder eigenlijk en dan trug..

OHja en had luizen, kwam er in de bus naar QT achter, heeft kim als een aapje lopen kijken, waren er zoveel, ongeloofelijk! blijk er al een maand mee rond te lopen, zonder het door te hebben, dus gelijk 2 uur onder douch gestaan.. met me omakapje op, om het eruit te weken, hopen dat ze nou weg zijn, elke dag even kammen en mss haar er toch af.. Had een plan voor me haar, maar..

En dat filmpje, loop er echt als een homo rond, maja, wel grappig..,

-->15-02:<--
Da zijn we weer.. En dat reizen van acht uur heen en trug was het echt waard (4-4)! Wel erg krap op de achterbank, met twee wat gezette gasten, maar veel gezien en over een gletsjer gewandeld!, zonder dat het eigenlijk mocht, gewoon weer even van het pad af.. scheelde weer 150 dollar aan een tour later on! toen door naar eindpunt, boottocht was te duur dus daar even rondgelopen wat mooie plaatjes getrokken en weer trug, proppen in de auto.. Zie kevindownunder.mijnalbum.nl, Pas laat trug en was weer tijd voor nachtje zonder bed, dus ik lag rond uur of drie in tvkamer te stinken, tot ik om 0615 eruit werd gekieperd om schoon te maken, kon niet in auto, want daar lagen jut en jul te ronken, dus ben toen maar een ochtendwandeling gaan doen. Heel zwaar recht omhoog maar MOOI! helemaal alleen voor 4 uur en het was het driedubbel en dwars waard. Was wel ff schrikken toen ik me zo comfortable voelde dat ik tineke schouten aant het immiteren was met gezicht en bijna geluiden en er twee wandelaars op me weg trug mij passeerde, mja :S:$, mooie kiekjes en weer ff goed kunnen nadenken en wat conclusies kunnen trekken!

Toen moes ik zonderm mobiel opzoek naar de dames, wat onmogelijk bleek en liep langs circus ben daar maar als kadootje op me zware wandeling naartoe gegaan, goedkoop ticket gekregen omdat moeder met kinderen zonder vader familiekaartje had. Heel goed circus, einde was een grote bol, waar, maar liefst! 3 brommers in gingen cirkelen, heel eng, en geld dubbel waard! toen lekker bakkie koffie gedaan om ogen open te houden en toch maar wel bed deze avond en heel lang en goed geslapen!

Toen up the westcoast! verhalen van kim en daphne over hun bungee! heel vet, maar te duur voor mij en ik had het al gedaan.. al was deze wel weer ietsje hoger! Na een lange reis en vele mooie dingen kwamen we aan bij frans, franz josepf, een plaatsje naast de gletsjers, waar we even de nodige internetdrang konden ontladen en toen zijn we met zijn drieen! in de auto vlakbij mooie walk gaan slapen.. erg krap, maar gelukt, smorgens loop naar het mirrorlake, prachtig! Toen door naar de andere walks en hebben kim en ik besloten goede en lange walk te doen, 8 uur maar liefst! het is een strijd geweest, maar we hebben onze vriendschap nog maar eens verklaard en bevestigd, veel gezongen, niet eens echt geruziet (das wonderlijk!;)) maar wel beetje geirriteerd toen ik door een bij in me neus werd gestoken (ja! ik ga niet een gezellig gesprek voeren met een bij als ie half in me neus zit, dus ik sloeg automatisch, geef m niet schuld dat ie dan bijt), maar kim lachen! en ik huilen! gelukkig viel het mee.. Toen moesten we van onszelf wel in hostel, zo moe! en kwamen we bij prachtig afgelegen hosteltje uit, stadje met 30 mensen en hostel waar je zelf moest inchecken en het voelde als huis.. Maar paar bedden en gezellige sfeer! dus daar dagje gerelaxed en nog wakkergehouden (ik door oordoppen niet, maar rest wel) door stelletje dat heeeeeel luid bleekt te zijn tijdens de ... Toen hele lange rit naar boven en door het land heen naar kaikoura, kaikaro, karodok (die namen hier, net of je in china bent..) en daar aan het water in auto geslapen, hele slechte nacht, maar heel grappig tot we de slaap niet konden vatten!

Nu in Nelson, morge naar abel Tasman en dan met boot naar Wellington., Kim en ik hebben een stelletjes huisje geboekt, wat bijna zelfde prijs was als gedeelde kamer met 10 mensen, en hebben nu dus ons eigen liefdesnesje en we doen ons even voor als een koppel. Al hebben zoveel mensen dat al gedacht! of dat we broer en zus zijn!.. Maar iig weer een goede nachtrust!

rest volgt snel.. xx

voor fotos zie: Kevindownunder.mijnalbum.nl
daar update ik mijn fotos elke paar dagen! xx

Short bit for my ENGLISH speaking friends.. I should have done this earlier, but always to lazy to write two stories or to translate.. Dont expect a to long story, but ill give it a go..

In new Zealand now as most know, missing Melbourne a lot, such a nice city.. living with my two koalas Louise en Elmo.. They let me stay there, what really helped me out! Gave me some space in money althought i had to limit my stay to 3 weeks, but its enough to see the south island! Thats what i do, plus Wellington on the north.

Started in Christchurch, nice town for a day, but thats it.. So kim and me booked a long trip to Queenstown (9 hours) to have some fun up there, and we did! Great walks and beautifull surroundings! We bumped into our dutch friend Daffie up there and the three of us are travelling up the Westcoast now.. Kim and me so crazy to do a 8 hour walk next to franz Joseph, a town.. We did really well, really good conversations, a lot of singing till.. mister bee came past and imagined my nose was his nest.. so there he went in my nose. And automaticly my hand tried to kill him. BITE! and it hurts! but that was a reason for kim to start laughing without stopping, thanks! :P but the rest was worthit! a challange but a great feeling when we reached the top!

Ended up in a small hostel to recover, what was great!, if you ever come to NZ go to okirato (small town), just above Franz Joseph, really coasy and nice hostel! makes you feel home!

Keep you updated! xx Kev

Photos, see: kevindownunder.mijnalbums.nl

  • 15 Februari 2008 - 08:52

    Noraly:

    Haaai Kev!!

    Heerlijk dat 'rondzwerven'! Hoop dat het alweer wat beter gaat met je neus.. Veel plezier in jullie liefdesnestje!!

    Dikke kus
    Noraly

  • 15 Februari 2008 - 20:59

    Marjolein:

    Hi Kevin,
    Prachtige foto's weer, vooral de spiegeling van het gebergte in dat spiegelgladde wateroppervlak, beautiful!
    Leuk klein huisje hebben jullie gevonden.
    Natuur is prachtig en prima weer zo te zien. Zie uit naar je volgende update. Nog heel fijne dagen in NZ en wens Kim sterkte op 16/2.
    Dikke zoen
    Ma
    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kevin

Leuke, gekke, sociale, reisgrage, zorgzame, nog geen kwarteeuw oude jongen uit Utrecht..

Actief sinds 21 Nov. 2006
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 45788

Voorgaande reizen:

03 September 2012 - 27 Januari 2013

Zuid-Afrika, 5 maanden een ander leven leiden

05 Februari 2007 - 23 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: