Terugkijkend op een prachtig jaar! - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Kevin Dijk - WaarBenJij.nu Terugkijkend op een prachtig jaar! - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Kevin Dijk - WaarBenJij.nu

Terugkijkend op een prachtig jaar!

Door: Kevin, Fotos: kevindownunder.mijnalbums.nl

Blijf op de hoogte en volg Kevin

21 Maart 2008 | Zuid-Korea, Seoel

Het is tijd, ik ga naar huis,

Het is de dag voordat ik vertrek, mijn tas is zo goed als gepakt, mijn afscheidsbrieven zijn geschreven, voor zover het gelukt is zijn mijn souveniers gekocht, de meeste afscheidlunches zitten erop, vanavond nog een laatste avond stappen en dan is het zover, ik verlaat het land waar ik altijd een prachtige herrinering aan zal houden. Het zal me altijd sterk bijblijven en ik zal er zeker nog een keer terug komen.

Het weer is me al aan het voorbereiden want sinds gisteren is het hier ook koud en winderig. Heel raar na een dikke 35/40 graden de afgelopen week. Van het ene extreme naar het andere. Ik hoorde zelfs dat er kans bestaat op sneeuw in nederland dit weekend, dus dat zou helemaal grappig zijn, week 1 43 graden, week later sneeuw! Beide raar voor de tijd van het jaar. En moet echt gaan shoppen in nederland, truien en sjaals! Maar de zomer komt eraan, en het is sinds vandaag officiaal Lente!

Ik laat een prachtig land achter me met prachtige warme mensen, en ik ben zo blessed om ook trug te gaan naar een prachtig land met hele warme mensen! Heb me hier zo vaak gerealiseerd hoe gelukkig ik ben met een super lieve familie die op me wacht en vrienden. Bedankt, means a lot to me.. ook al heb ik dit jaar in contact wel een steekje laten vallen, dat is gewoon lastig, maar ik hoop alles weer zo fijn op de pakken als dat het was. Terugkijkend op het afgelopen jaar zijn er toch wat dingen veranderd in nederland, met als hoofdgebeurtenis het overlijden van opa. Ik ben blij dat ik toch nog een actieve rol bij de begravenis heb gehad en erg blij dat er is geaccepteerd dat ik hier ben gebleven, dankje! Het was een lastige keus maar terugkijkend de beste. Ik wil er nu ook zo snel mogelijk voor oma kunnen zijn. Geen gedoe meer met limiet aan tijd door belkaarten en weer kans tot omhelzen als ze het even (heel) moeilijk had/heeft, oma ik hou van je en zie je op het vliegveld! Opa kijkt op ons neer en wij zijn er voor je!

Daarnaast ben ik aardig 'veranderd' het afgelopen jaar. Ik ben nog steeds dezelfde kevin, maar heb een hoop geleerd en zal anders op dingen reageren en erg moeten wennen aan mensen, de kijk op het leven en de structuur waar ik in terugkom, dus bij deze alvast excuses als ik op een of andere manier anders reageer of het enigszins moeilijk heb de eerste weken, of langer.. Maar ik ga een proces in waaar ik op sommige moment liever weer in australie was. Dan moet je me maar even wakker schudden want nederland is ook prachtig!

Even terugkomend op het land waar ik nu typend nog ben. Ik raad het zeker aan iedereen aan en dat zal ik ook nog vele keren zeggen en je door fotos proberen over te halen ook te gaan. Zoveel vrijheid, en reizen in het algemeen is gewoon zo een goede manier voordat je verdergaat in een studie of wat dan ook!

Maar voor nu is het mooi geweest, ik wil iedereen bedanken die me hier heeft geholpen, die ik heb ontmoet en waar ik een super tijd mee heb gehad (niet dat ze het kunnen lezen, maar mocht er een gek zijn met een nederlands-engels woordenboek:P). Het is tijd voor thuis, hereniging..

Hou van jullie,

Tot snel,

Kevin

  • 21 Maart 2008 - 09:28

    Cynthia:

    Goede reis!

  • 21 Maart 2008 - 10:55

    Camiel:

    goede reis jongen!
    tot hier!

    x

  • 21 Maart 2008 - 12:16

    Emmie:

    Hee mop!!!

    Afscheid nemen is altijd lastig:(
    Fijne reis, en ik zie je snel!!

    xxx

  • 21 Maart 2008 - 13:08

    Anouschka:

    Hey kevin,

    Ik moet zeggen dat je weer een mooi verhaal hebt opgeschreven. Ik vond het leuk om alle verhalen en foto`s van je te zien. maar het is toch ook wel leuk om het nu van jou in levende lijve weer te horen!:)
    Een jaar in een ander land is niet niets. Een vreemd land met allemaal onbekende maar dat heb je toch maar even in je eentje aangedurft!
    Ik zou zeggen geniet nog even voor de volle 100%.
    Tot gauw fijne reis alvast.

    Liefs anouschka

  • 21 Maart 2008 - 14:05

    Noraly:

    Hooi lieve Kev!

    Bedankt voor al je mooie verhalen en je leuke anekdotes! Ik vind het enorm knap dat je het zolang hebt volgehouden. Hele goede reis en WELKOM THUIS!

    Dikke kus
    Noraly

  • 21 Maart 2008 - 16:33

    Pim:

    He Kev,

    Super dat je het zo naar je zin hebt gehad daar! Goede reis en tot gauw in NLD!
    Kus

  • 21 Maart 2008 - 17:31

    Saskia:

    aaah....je komt terug! Spannend. Een hele goede reis en geniet van alle films in het vliegtuig, haha.
    Kus

  • 21 Maart 2008 - 19:31

    Marjolein:

    Hoi Kevin,

    Prachtige woorden, je bent een schat, het is nu aftellen. Een hele goede reis, we love you. Dikke zoenen Ma xxx

  • 24 Maart 2008 - 16:55

    Merel:

    he,
    wat een gemengde gevoelens lijkt mij dat geven.
    ik geeft a.s. vrijdag een feestje oor mijn verjaardag. als je zin hebt?! kom nu je er toch bent!
    kus merel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kevin

Leuke, gekke, sociale, reisgrage, zorgzame, nog geen kwarteeuw oude jongen uit Utrecht..

Actief sinds 21 Nov. 2006
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 45792

Voorgaande reizen:

03 September 2012 - 27 Januari 2013

Zuid-Afrika, 5 maanden een ander leven leiden

05 Februari 2007 - 23 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: