Its the final countdown! tuh tuh ta tuh - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kevin Dijk - WaarBenJij.nu Its the final countdown! tuh tuh ta tuh - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kevin Dijk - WaarBenJij.nu

Its the final countdown! tuh tuh ta tuh

Door: Kevin, Fotos: kevindownunder.mijnalbums.nl

Blijf op de hoogte en volg Kevin

18 Maart 2008 | Australië, Melbourne

Hallo Nederland,

In korte tijd zal ik me weer bevinden onder de Nederlanders in Nederland. Naar de supermarkt gaan en geen moeite hebben om te vragen of ze speculaaskruiden hebben (he ianthe, dat was een hel om dat uit te leggen) en daarnaast kan ik weer nederlands lullen tegen de kassajuffrouw!. Ik zal geen gratis glas water bij het uitgaan meer krijgen, ik heb weer overal garderobes en me eigen garderobe met een aantal meer dikke kleren. Al mijn lieve vrienden en familie zitten op loop/trein of auto afstand, minder mailverkeer en meer face to face gezellig! Kopje koffie aan de gracht kan weer, en op de vraag, zullen we 1 biertje doen, kan ik weer hartelijk ja! zeggen!..

Daarnaast ga ik een klimaatschok krijgen. In melbourne is het op het moment heel raar, naja heel bijzonder voor deze tijd van het jaar. Het is tussen de 35 en 40 gragen elke dag, en ik slaap gewoon amper van de hitte! tis gewoon niet leuk meer..

Toch vermaak ik me nog goed hier! beetje werken nog, ik heb er weer een nieuwe ervaring bij op de valreep, heb nog 5 dagen gewerkt in en kledinshop, alleen. Dus moest zelf openen en zelf sluiten, en geld tellen, bladie bla, erg blij dat ik die kans hier nog kreeg. Het is een 20 dollar shop, het was soms wel saai, maar het hield me wel bezig, hoeveel mensen wel niet vragen of dit ook 20 dollar was, en dit? en dit? JA ALLES IS 20 DOLLAR! en is dit een jurk? na.. wat denkje?? Maar goed vermaakt, lekker muziek op boekje lezen en redelijk wat verkocht. Minder dan normaal door de hitte!.. maar ik had gelukkig airco en nu weer wat centjes voor een leuke laatste week.. en voor de souveniertjes!

Verder was me verjaardag heel leuk, ik heb in de tuinen van Melbourne de film Juno gezien, prachtige film en er waren zuper veel bezoekers.. Heerlijke avond.. Met helaas beetje abrupt einde, toen ik de club niet inkwam door mijn korte broek. Toch maar naar huis gegaan gelukkig want volgende dag 13 uur bij het reuzenrad gewerkt..

Op me verjaardag zijn alle spullen gepakt en die zondag (13 uur werk) ben ik met me backpack naar me werk gegaan en daar neer gedumpt, bleek het adresje waar ik kon slapen niet meer te kunnen. dus ik gauw maar even doorgevraagt (kon tuurlijk altijd naar hostel, maar geldstiuatie was beetje heel erg krap).. Dus toen heb ik de kans gekregen bij vriend van me laatste week te verblijven, in het luxte appartement in melbourne. 23ste verdieping, grote woonkamer, 2 balkonnen en super lekker eten en heel lux leventje. Wonen met ze vieren: 1 advocaat, 1 filiaalleider (met 30 filialen onder zich) sterke vrouw!, een goed aangeschreven architectuur student en een jongen die in shop werkt amper geld heeft bla bla, ik!. Maar maakt helemala niet uit, tis prachtige relaxte sfeer. Voel me helemaal thuis, loop al te zingen in de gangen en voelt alsof we elkaar al tijdne kennen. al ben ik 20 (ja echt 20, nog ff wennen) en zijn hun allemaal 35+) En ja hele luxe overheerlijke maaltijden (en toch overtreffen ze die van mama niet, die hebben toch iets specialers!). Maar moest echt weer leren eten, met servettje en bestek bepaalde manier snijden.. al met al, super dat ik me laaste twee weken zonder stress en gedoe nog even door kan brengen, beter had niet gekunt!

Dat was het weer voor nu, dag kijkbuiskinderen.. Ik schrijf vlak voor ik wegga nog even een korte trugblik, dit was weer even voor de herinnering/dagboek.

bijna! heel raar maar heel fijn gevoel, kan niet wachten jullie weer in me armen te sluiten!

xx Kev

  • 18 Maart 2008 - 15:50

    Ier!:

    Lijkt me super je weer te zien in der Niederländen!!!! Kheb nog steeds niet in je tekst ontdekt wanneer je nou precies er zal zijn, maar zodra je er bent: Kom langs! Of ik kom jou even opzoeken!!!

    Liefs Ires :)

  • 18 Maart 2008 - 18:28

    Marjolein:

    Hi Kevin,

    Heel raar voor jou maar voor ons heel fijn. Nog 5 daagjes en je bent weer in je eigen landje. Heb nog nooit zo uitgekeken naar 1e paasdag. Ik zie je nog gaan op 5 febr. vorig jaar, wij dachten half jaartje, dat moet kunnen. Al met al heb je ruim een jaar aan de andere kant van de aardbol vertoeft. Geniet van je laatste daagjes in Melbourne en weet dat hier heel veel mensen zijn die het geweldig vinden wat je allemaal hebt ervaren en meegemaakt maar ook reuze blij zijn dat je zo weer thuis bent! Heel veel dikke zoenen en tot zondag, (he he kan ik eindelijk zeggen!!). Liefs, Ma XXX

  • 18 Maart 2008 - 19:36

    Cynthia:

    Ik kan niet wachten!

    Groetjes,
    Cynthia

  • 19 Maart 2008 - 17:26

    Dunja:

    Bijna weer thuis!! De vlag kan uit en je begint met paaseieren!!
    Veel plezier met je terugvlucht en geniet van het thuis zijn!!!

    Liefs Dunja

  • 19 Maart 2008 - 20:04

    Miss Down Under:

    Geniet van je terugkomst!! Laat lekker alles over je heen komen! Geniet van je familie en vrienden! Alvast welkom thuis!! Goede reis!! Dikke kus Marleen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kevin

Leuke, gekke, sociale, reisgrage, zorgzame, nog geen kwarteeuw oude jongen uit Utrecht..

Actief sinds 21 Nov. 2006
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 45784

Voorgaande reizen:

03 September 2012 - 27 Januari 2013

Zuid-Afrika, 5 maanden een ander leven leiden

05 Februari 2007 - 23 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: