Back in Melbourne, ben verliefd! op de stad! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kevin Dijk - WaarBenJij.nu Back in Melbourne, ben verliefd! op de stad! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kevin Dijk - WaarBenJij.nu

Back in Melbourne, ben verliefd! op de stad!

Door: Kevin, Fotos: kevindownunder.mijnalbums.nl

Blijf op de hoogte en volg Kevin

06 Maart 2008 | Australië, Melbourne

Jaja, jaja, jaja, alweer twee weken terug in melbourne, en zonder twijfel een van de mooiste plekjes die ik heb ontdekt op de aarde tot nu toe..

Ben de 25ste truggekomen van Nieuw zeeland, waar ik te kort ben geweest, maar van de tijd dat ik er was heb ik wel het meeste van kunnen maken!

Even kort mijn NZ avontuur af vertellen, zit weer vanalles in dit verhaal, dus gordels om, ready?
Laatste keertje dat ik julli vertelde was ik in Nelson, vanuit daar zouden kim en ik naar een heel mooi nationaal park gaan, maar door een en ander gekibbel en overtuiging zijn we de tegenovergestelde kant opgereden van de plek waar we moesten zijn, zuid ipv noord. naar een plaatje waarvan de naam er heel erg op leek, dus bijna hele dag in auto gezeten, en geld uitgegeven aan benzine, KK actie! (kim kevin), volgende dag vroeg naar de boot, waren natuurlijk de laatste, net optijd, naar het noordeiland, 3,5 uur durende rit. Heerlijk ontbeten wat er gelukkig in bleef, in t buikie..

Toen kwamen we aan in Wellington, prachtige stad! We kwamen aan op een Zondag en t weer was prachtig, dus vanalles gaande, incl een (een van de langste woorden als je ze aan elkaar schrijft) : skateboardwereldkampioenschap - 10 =, hoeveel letter? is het meer dan: hoeperdepoepeloepzatopdestoep - 10 =(u vind de antwoorden onderaan deze pagina).

Erna naar een prachtig museum en lekker chillen die avond! Volgende dag heb een fiets gehuurd (3 maal 3 plus 60 min 15 plus 1 gedeeld door 5 plus tien = .. antwoorden onderaan), was een mountainbike en heb ik heel wellington, inc bergen en zee/cliff route gedaan, zware dag, maar heel goed voor conditie en heb alles in dag gezien. Die avond meisje dat ik van Byron bay kende ontmoet, super leuk meissie! jammer dat maar voor 1 aaf was, zei was ook maar kort trug in NZ (ze is daar geboren) en wooonde nu ff in een garage, dus daar nachtje geslapen en toen met vliegtuig trug naar QT, daar vrienden van me ontmoet voor paar dagen en toen moest ik alweer onderweg naar Christchurch waar ik eruit vloog (maak de zin af: kevin is bijna..: 10 1 18 9 7 (<-- ontcijferen)
Nog ff in Dunedin, daar naar chocoladefabriek geweest, steilste straat in de wereld en allemaal sideseeings. Toen 2030 bus gepakt daarin niet geslapen, 330 op vliegveld aangekomen 3 uur wachten, 4 uur in vliegtuig, 1,5 met verschillende bussen naar mijn huis, was kapot, dus ff geslapen maar toen moest ik echt ff melbourne weer zien..

Afgelopen weken weer bij Lou en El geslapen mijn koalabeertjes (love you girls!) en helaas moet ik er op me verjaardag uit.. maar dan nog twee weekjes bij vrienden slapen en dan naar huis. Vandaag vier ik me verjaardag hier thuis, met picknick in het park, klein feestje thuis en dan uitgaan. Dan morge avond vieren als het twaalf uur is, dan zitten mijn tienerjaren erop en kan ik terugkijken op een prachtige, uitdagende, leerzame, (en nog veel meer) 19de levensjaar!

Dan zaterdag op mijn echte verjaardag is er een groot festival gaande dus dat tijdens de dag en dan savonds in het park met wijntje en hapjes wachten op Juno de film om half 9..

Voelt nu beetje of ik jullie jaloers wil maken, maar tis meer: jullie kunnen hier ook zijn! reis reis reis! als je wil!

Nu met kim koffie in de stad en feestje voorbereiden, kim en mijn laaste dagje samen want kim en mams zijn gaan stukje samen reizen, zie ik ze mss nog 1 dagje voordat ik trugga.. Love ya lots kimmie! En mam bijna!.. XX

Dikke zoen aan everybody!,

xx Kev

Ps mam heb weer wat geld, weer overdreven veel gewerkt in korte tijd, bijna 500 dollar in 5 dagen, dus kan daar weer ff op teren. Heb het reuzenrad weer opgebouwd..

Ohja en de lang verwachte antwoorden, (met daarin de vraag om er een zin van de maken):
Ben
Alinea 4: zelde lengte, ..19.. letters
, word
Alinea 5.1: ..20..
Want ik ben
Alinea 5.2: plaats in alfabet: ..jarig..

Wat is de zin?:

Ben 19, word 20 want ik ben jarig!

  • 06 Maart 2008 - 08:44

    Noraly:

    Hoi lieve kev,

    Goed hersenspinsel hoor ;) wat raar dat je dan eindelijk bijna naar huis gaat.. nog maar zo kort!

    Alvast een hele fijne verjaardag en natuurlijk gefeliciteerd!!!

    Dikke verjaardagszoen/knuffel
    Noraly

  • 06 Maart 2008 - 12:57

    Cynthia:

    Hoi Kevin,

    Gaaf verhaal heb je er weer van gemaakt. Alvast gefeliciteerd met je verjaardag!!

    Tot snel,
    Cynthia

  • 06 Maart 2008 - 14:38

    MissDown Under:

    Dag Mister Down Under! Alvast a Happy Birthday!!! Maak er wat moois van!! En geniet nog even lekker he!!! Ik mail je gauw weer even!!

    Dikke kus Marleen

  • 06 Maart 2008 - 19:55

    Martijn:

    Kevin!!!

    Wat een verhaal weer..... mar het belangrijkste is toch wel...

    Alvast van harte!
    Binnenkort samen vieren?

    greetz,
    Martijn

  • 07 Maart 2008 - 08:08

    Marijke:

    Hoi Kevin, Leuk verhaal, je kunt er echt wat van maken. Ik lees ze in elk geval steeds met veel plezier. Gefeliciteerd en een gezellige en feestelijke verjaardag gewenst.

  • 07 Maart 2008 - 09:09

    Marjolein:

    Hi Kevin,

    Nog een paar uurtjes en weer een jaartje ouder, en dat was wel het meest enerverende, spannende en meest leerzame jaar van je leven. Geweldig jongen, ben trots op je, deze ervaringen neemt niemand je meer af. Ik vermoed dat dit ook niet de laatste globetripjes van jou zullen zijn. Maar als moeder ben ik blij om je zo weer in mijn armen te sluiten, ben al aan het aftellen. Maak er een gezellig feestje van en wij hier zijn in gedachten bij je en we vieren het als je thuis bent nog wel een keertje. Morgen bellen we uitgebreid, love you, dikke zoen.
    Ma
    XXX

  • 07 Maart 2008 - 10:05

    Senya B:

    Hoi Kevin , wilde je FELICITEREN met je 20e verjaardag as Zaterdag.Ik wens je nog leuke dagen toe zolang je daar nog zit.Ik weet dat je heel veel hebt meegemaakt en hoop dat je niet zo met t verschil van gevoel zult zitten als je weer terug bent in dit kikkerland.Één ding is zeker thuis zijn ze weer blij dat ze je weer lekker kunnen KNUFFELEN. Een goede reis terug en tot gauw. Veel felicitatiekusjes van ons allemaal groetjes van Senya en derest.

  • 07 Maart 2008 - 11:57

    Maria:

    Dag lieve Kevin,
    Hieperdepiep hoera!
    Morgen word je 20! Maak er daarginds een mooi feest van. Zodra je weer in Nederland bent, krijg ik vast de kans je persoonlijk te feliciteren.
    Geniet nog van de laatste weken.
    Un abrazo,
    Maria

  • 07 Maart 2008 - 16:42

    Oma:

    (berichtje van Oma, zie ook e-card!)
    Hoi Kevin,
    Gefeliciteerd met je 20ste verjaardag, nog even dan ben je hier weer in 't "echie". Nog 2 weekjes dan is het zover. Het zal niet meevallen om daar afscheid te moeten nemen, denk ik. Ik hoop dat je daar toch een leuke verjaardag hebt. Een hele dikke verjaardagskus van mij en ook van Opa.
    Daaaag tot over 2 weekjes, fantastisch straks dat je weer terug bent. Tot gauw, OMA
    XXX

  • 07 Maart 2008 - 18:48

    Dave, Astrid En Jess:

    Hey Kevin!

    Hier moeten we nog even op je verjaardag wachten ... 4 uur om precies te zijn. Maar daar ben je al jarig! Van harte gefeliciteerd! We zullen er hier een borrel op nemen!

    Geniet nog van je twee weken Down Under en kom dan maar weer gauw "Up North". Ik geloof dat iedereen er hier wel weer aan toe is ...

    Heel veel groetjes,
    Dave en Astrid,
    Dikke knuffel van Jesse

  • 07 Maart 2008 - 19:35

    Marcel:

    Hoi Kevin,

    Alweer 20 jaar of pas 20 jaar ben je geworden. Van Harte gefeliciteerd met je verjaardag in het verre Australie. Wel vreemd dat je jouw verjaardag niet met ons kan vieren. Het moet een fantastisch, bijzonder, enerveren apart en bijzonder jaar voor je geweest zijn. Wij tellen allemaal thuis af. Want om 13 maanden je zoon of broer niet thuis te hebben is best wel eens zwaar. Ik ben blij dat je naar huis komt want ik hou ontzettend veel van je. Fijne verjaardag en apropo je saldo op je giro is opeens weer toegenomen.. Tot gauw en geniet nog van je laatste weekjes....

    Kus
    Pa

  • 07 Maart 2008 - 20:53

    Roy:

    Haaay

    Nouu broo'' bienaa naar huiss

    HAAAARDSTIKKE GEFELICITEEERD

    Kuss je broertje;)

  • 08 Maart 2008 - 12:12

    Ome Rob:

    Hoi Kevin,

    Van harte gefeliciteerd met je 20e verjaardag daar in Melbourne.
    Ik heb je verhalen zitten lezen en ik ben wel een beetje jaloers op jou, want wat je allemaal al meegemaakt hebt en gezien, dat zou ik ook wel willen, maar ja zolang ik werk kom het er niet van.
    Ik denk wel , dat ik nog een keer naar Nieuw Zeeland ga, want dat trekt me ook wel met die prachtige natuur.
    Hee het schiet nu wel op voor je. Nog 2 weken en dan weer back in town Houten bij de familie. Het zal wel weer even wennen zijn om in dit kleine kikkerlandje je richting weer te vinden. Nog een prettige dag verder en tot kijk maar weer.

    Groet Ome Rob.

  • 08 Maart 2008 - 15:34

    Lenty:

    Heey neef!
    gut je wordt nou wel oud he:P maar van harte gefeliciteerd!! geniet van je verjaardag! en nog even de laatste weekjes van Australië!!

    groetjes en kusjes van je nichtje!

  • 09 Maart 2008 - 14:37

    Frank En Jes:

    Hoi Kevin,

    Wat heb jij ongelooflijk veel meegemaakt zeg. Daar kan je een hele tijd op teren. Binnenkort weer terug naar Nederland. Zal wel weer even wennen zijn voor je, maar vast ook wel weer heel leuk. Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er nog wat van de laatste paar weken.

    Groetjes Frank en Jes

  • 10 Maart 2008 - 21:48

    Johan/Francis Hoekma:

    Kevin wat een ontzettende leuke verhalen en wat heb je veel meegemaakt.Wij hebben er erg van genoten en ook van de leuke foto's Nog gefeliciteerd met je verjaardag en geniet nog even want voor je het weet zit je weer in het natte kikkerlandje. Een hele goede reis terug en we zien je vast binnenkort weer voorbij lopen. Groetjes....

  • 11 Maart 2008 - 00:34

    Ianthe:

    oh... kan zo ontzettend niet wachten tot je hier weer bent! en mij kan ondersteunen in de verhalen en ervaringen van daar!
    dikke kus en tot heel snel!
    X

  • 11 Maart 2008 - 21:32

    John En Maike:

    Hoi Kevin,
    Nog van harte gefeliciteerd.Beetje laat, we zijn net terug van ski vakantie. Geniet nog van je laatste dagen. En een goede reis terug.

    Groetjes John en Maike.

  • 15 Maart 2008 - 11:26

    Dave, Astrid En Jess:

    Hey Kevin,

    Je laatste week in Aussie is aangebroken. Wel een apart gevoel he? Een gevoel van afscheid nemen en eentje van uitkijken naar het thuiskomen.
    Geniet deze week nog maar goed van wat je allemaal al heel "gewoon" bent gaan vinden.
    Als je thuiskomt zal je eerst wel verbaasd staan over dat kikkerlandje Nederland. De term "no worries" kennen ze hier niet hoor !
    Ik kan je wel verzekeren dat iedereen hier er naar uitkijkt jou weer dichtbij zich te hebben !

    Geniet nog even en nu toch echt tot gauw !

    Groetjes,
    Astrid

  • 17 Maart 2008 - 20:26

    Michael & Willeke:

    Hey Kevin,

    Zit je nog steeds daar DownUnder.(weet je nog, een jaartje terug zaten we bij je in de groep ri. Aussie en kwamen je nog kort tegen in Darwin) Wij zijn al weer bijna 5 maandjes thuis, pfff zaten we daar nog maar zeg!! Maar super dat je er nog zo lang hebt kunnen blijven en top dat je NZ nog een kort bezoek hebt kunnen brengen want wij vonden het daar geweldig! Nou mazzel en een veilige reis terug toegewenst!

    No Worries,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kevin

Leuke, gekke, sociale, reisgrage, zorgzame, nog geen kwarteeuw oude jongen uit Utrecht..

Actief sinds 21 Nov. 2006
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 45790

Voorgaande reizen:

03 September 2012 - 27 Januari 2013

Zuid-Afrika, 5 maanden een ander leven leiden

05 Februari 2007 - 23 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: