GEBUNJEEJUMPED!!!! whie hoeoeoe!! - Reisverslag uit Cardwell, Australië van Kevin Dijk - WaarBenJij.nu GEBUNJEEJUMPED!!!! whie hoeoeoe!! - Reisverslag uit Cardwell, Australië van Kevin Dijk - WaarBenJij.nu

GEBUNJEEJUMPED!!!! whie hoeoeoe!!

Door: Kevin

Blijf op de hoogte en volg Kevin

06 Augustus 2007 | Australië, Cardwell

18-08-07:
Hallo,

Weer wat extra fotos op de site, gisteren een piratenparty gehad, heel gezellig en vond dat mijn outfit aardig was gelukt, dont you think? Politie op komen dagen, iedereen naakt in zwembad en ik vroeg in de ochtend, om 7 uur alweer een bruiloft opbouwen maar t was super, nu lekker regeldagje:D

Ben ondertussen naar bananenboerderij verplaatst, heel erg gezellig, leuke mensen en leuker werk en geen crumpie (chaggie) farmer meer.. maar wel hard werk, veel dingen dragen en uit grond trekken, maar goed voor de spieren, en heerlijk om dan eind van de dag in bed te duiken. Daarnaast heb ik nog een avond als keukenhulp en hoop ik te gaan werken bij keileuk restaurant up the road hier, prachtige locatie.. Ik vermaak me erg goed in dit hostel dus dacht: waarom niet wat langer blijven. Hoofdreden is het geld eigenlijk.. ik geef echt tevel uit in de tijd dat ik vrij ben, met lekker maaltijden en kleren, maja..

IK HEB GEBUNJEEJUMPED!!!! was echt vet eng, ben overgehaald door canadees. T ging m niet echt makkelijk af, ik zeg het al 5 weken, maar nooit gedaan. Hij heeft me overgehaald om in iedergeval een kijkje te nemen daar, en een swing (met zijn tweeen springen te doen) dus dacht": ok.. maar toen ging hij jumpen en ik liep met m omhoog en zei: oh f*ck, why not!.. dus ook gedaan.. Naar de receptie gelopen, de hele rij die stond te wachten mocht ik voorbij (omdat man achter de balie bang was dat ik me toch zou bedenken als ik de tijd had) en ticket werd voor me uitgeprint.. 23 kleuren in me broek gepoept van spanning toen ik de trap opliep, 50m hoog!!! en we moesten een uur wachten voor we aan de beurt waren. Lekker kijken naar andere mensen die aan het gillen waren en niet durfde. Wat het tuurlijk alleen maar moeilijker maakte voor mij.. Toen was het moment daar: kevin, where is kevin? ik in tuigje.. en verder aangekleed (werd me nog even verteld hoeveel mensen er in amerika het niet hebben overleefd) en toen springen.. ik had mezelf voorgenomen niet na te denken en gewoon gelijk te gaan.. dus voor dat man achter me klaar was met aftellen sprong ik, voordat ik toe kon geven aant gevoel: Kevin doe het niet!! je gaat dood!.. en was geweldig, eerste 25 m voelt heel eng en dan krijg je een kick door je hele lichaam en hang je daar, me haar had water geraakt.. super,, dvd is gemaakt! Waarop ik de crazy canadees was (foutje met nationaliteiten)..

Voor de rest een van beste weekenden van me mijn tijd heir gehad! veel gekocht, heerlijk geslapen (al was t maar 2 uurtjes) en de aller aller laatste bus terug gekomen wat inhield dat de bus terug naar mijn 'home' om half 1 snachts ging, we om 3 uur aankwamen, 20 minuten terug moesten lopen en 2,5 uur hadden om te slapen voordat om 6 uur de wekker ging voor mijn nieuwe job: bananen. Moeilijke week gehad, omdat ik gewoon geen tijd had om echt de recoveren, maar wast allemaal waard, en viel me erg mee.. vandaag en morge lekker niets doen en rommelen!

Dikke zoen aan iedereen, love ya!

Xx Kevin


10-08-07:
Als je iets wilt sturen, ik heb vast adres nu voor nog een maandje:

-~~~-~~~-~~~-~~~-~~~-~~~-~~~-~~~-~~~-~~~-
Cardwell Backpackers Hostel
Kevin van Dijk
178 Bowenstreet Cardwell, Q 4849
-~~~-~~~-~~~-~~~-~~~-~~~-~~~-~~~-~~~-~~~-

Ola Ola,

Tsja wat heb ik te vertellen, wat heb ik gedaan.. Veel gewerkt de afgelopen weken. Gemiddeld 45 to 50 uur per week. En daarnaast ook nog eens hard werken in het weekend om zoveel mogelijk alcohol naar binnen te pompen. Dat breekt je toch wel ff op. Dus heb vandaag even vrij genomen om te slapen en ff bij te komen van het ritme dak niet gewend was en de combinatie van weinig slaap en veel uren handen gebruiken. Maar no worries, tis eind van mijn dagje vrij en ik begin weer geboren te worden (andere woorden voor: voel me weer bijna herboren).

Ik werk nog steeds op de boerderij met de traktor! Ben nu de prof traktordriver! en daarnaast plukken en planten van ananassen. Dus als iemand een jongen op traktor nodig heeft in holland. T kopje: ervaring op boerderij is aangevuld op mijn CV.! Daarnaast als je over twee jaar een ananas eet kan ik hem hebben geplant! Helaas is mijn boer een chagrijn en dat werkt niet echt voor mij.. Als iemand contant op me vingers kijkt en snauwt op alles wat ik doe dan maak ik alleen maar meer fouten. Dit meneertje heeft die mensenkennis niet of ik weet neit wat het is. Maar ik wil mijn job niet kwijtraken dus houd me in, maar begon na een tijdje kleine dingen te doen om hem te irriteren en hij deed het omgekeerde. De situatie liep een keer zo hoog op dat ik hem shuzte (engels voor: mond dicht!), dat was niet de beste stap van mijn kant, maar ik had helemaal gehad, twee collega jongens hielden t niet meer van t lachen. Uiteindelijk heb ik laten vallen dat er iets moest veranderen waar hij bijstond en we gaan beter, maar de relatie met mijn boer staat hier toch bekend als de haat liefde relatie. In de lunch en smoko (woord voor de 15 minuten pauze naast lunch) praten we gewoon gezellig, maar zodra ik de traktor op stap, kan meneer zijn mond niet houden. Kan er nu gelukkig om lachen. Houd je nog beetje bezig, want tis uiteindelijk toch redelijk eentonig werk.

Daarnaast ben ik tweede kok in restaurant hier vlakbij. Ook wel keukenhulp genoemt;) Ik help de chef met vanalles. Erg leuk om te doen en erg leerzaam, goede motivati aant eind vd dag. Al is zon dag wel lang:
5.45: Kevin opstaan!
5.55: nu echt eruit!
6.00: nou kevin, nu ist genoeg, peper in je kont en eruit!
- half uurtje om ontbijt en lunch klaar te maken en wakker te worden, dan in de bus naar werk-
7h tot 16h werken
- trug met de bus -
- 15 minuten om me op te kleden en op te frissen -
16.45 tot 21h werken in de keuken, en zonder op te scheppen, tis aardig hard werk, stress.

SLAPEN

Keukenhulp bestaat vooral uit salades klaarmaken, patatbakken, desserts, en alle hulp met de gerechten. En mag steeds meer doen. En tuurlijk afwassen, maar dat zit in me genen, heb ik nu zo vaak gedaan.. ik vlieg er doorheen. (dat betekent niet dat de vaatwasser weg kan als ik thuiskom mam;))

Daarnaast in het weekend hebben we tuurlijk wel tijd om leuke dingen te doen. Het tweede weekend (weekend na mijn vrouwelijke verschijning) heb ik een kampvuur op de beach georganiseerd en de tweede avond een barbeque, met dat laatste is alleen altijd het probleem dat je meer betaalt als je het organiseert (duurde ff voordat iedereen me had trugbetaald). Weekend erna Zijn we naar de volle maan party op een eiland (3 uur op land en 20 min op water hier vandaan) gegaan. Erg leuk en ik had besloten met meisje dagje langer te blijven dus scooter gehuurd en eiland overgecrosst. Was super! ik wou niet meer trug naar werk, maar moest, dus na de bus 2 keer te hebben verplaatst zijn we met onze brakke koppen trug gegaan en mocht ik weer gezellig naar mijn boertje toe, wat is het toch een schat! (Als je dit verhaaltje hardop voorleest mag je dit sarcastisch uitspreken;):P)

Dit weekend was er een zeefestival, ongeloofelijk voor dit historische stadje, maar er was wat gaande! movie aant strand en markt + vuurwerk (Waarbij me mond openviel, prachtig en mooi!)

Dan nog een laatste ding, waar ik me beetje voor schaam. Wat eigenlijk echt niet kan maar wel erg grappig was. Ach laat ik t maar niet vertellen eigenlijk..

Ff kijken hoe lang ik t hier nog uithoud, dat horen jullie snel. Mis nederland wel erg! dus voor december ben ik terug..

Luv you all, miss jullie, kijk uit naar de dag dat ik weer lekker nederlands kan praten, utrecht onveilig kan maken en al alle dingen die nederland toch wel een prachtig plekje maken om te leven en thuis te komen (wat overgens een heerlijk gevoel is, dat ik een thuis heb, mensen die er altijd voor me zullen zijn, ontmoet hier redelijk wat mensen die niets hebben om naar trug te gaan, bedankt iedereen dat ik dat wel heb!)

Ok en dan maak ik t verhaaltje even af, waarvoor ik me schaamde..: Ik heb heb een zak wijn samen met iemand meegenomen naar me werk en ben daar aardig aangeschoten geraakt. We hadden een hele saaie dag op werk. Die andere jongen was nog aangeschoten van vorige dag en om zijn kater uit te stellen en mijn dag wat sneller te laten gaan waren we steaming/dronken opt werk.. Erg grappig en voor keertje vond ik dat wel kon, aangezien we niet echt fouten konden maken, zo makkelijk was de job die dag. Bijna gesnapt, door golf te spelen met onze scheppen en andere vage rare dingen.

See ya guys,,

Laterzz

Dikke kus

Fotos zijn van andere camera.. mijn fotos komen later, maar vast beetje een beeld.. niet veel natuur gewoon hostel en mensen:D

  • 06 Augustus 2007 - 18:33

    Tamara:

    Hahaha wat een verhaal weer:P Geweldig..dronken op je werk..dat ga ik ook eens uit proberen;) Maar het klinkt wel erg vermoeiend hoor, al dat werken en dan ook nog feesten:P Hier gaat alles zn gangetje, van8 vertrekken mijn ouders voor een vakantie van 2.5 week dus ik heb lkkr het huis voor mezelf! Heerlijk!!
    Heel veel plezier nog, en succes met je vervelende baas!!!:P
    Liefs xxxx Tamara

  • 06 Augustus 2007 - 18:35

    Je Vader:

    Kevin,

    Ik ben ontzettend trots op je. Je saldo blijkt nagenoeg gelijk. Je maakt weer heel veel mee. Door hard te werken kun je in je eigen onderhoud voorzien. Dat van die drank is wel een hele aparte ervaring. Ga hier echter niet te ver in maar dat begrijp je zelf ook wel. Afgelopen weekend is je moeder, ik en Roy en Nawid neergedaald op de Schotsman. Lekker vertrouwd. Ik ben zondagavond teruggegaan i.v.m. werk a.s. maandag. Tessa gaat dinsdag met Nadia naar Zeeland tot a.s. vrijdag. Kerel ik hou van je en blijf genieten.
    Doei

  • 07 Augustus 2007 - 10:54

    Niels:

    Dat kan natuurlijk niet hé! Schandalig die jeugd van tegenwoordig is ook niet meer wat het geweest is!;)

    Goed van je dat je zo hard werkt! Zal idd wel nodig zijn gezien de super gave dingen die je allemaal doet!

    Ik ben naar het altijd karige Salou geweest met 5 dispuutsgenoten echt een super tijd gehad Maar weinig culturele ervaringen zoasls jij vrijwel dagelijks hebt!

    Niet te veel missen hoor! Utrecht, familie en vrienden lopen niet zomaar weg hoor! Dat blijft allemaal en de ervaringen die je nu allemaal meemaakt neem je voor je leven mee! Later als ouwe "OPA" kun je in het bejaardecentrum iig al die oudjes je mooie ervaringen vertellen!

    Kerel geniet er nog lkkr van en ga vooral door met het schrijven van alle mooie ervaringen, al maak je ons wel iets of wat jaloers!:)

    X Niels

  • 07 Augustus 2007 - 17:32

    He He:

    he, dat klinkt als heel hard werken!! wel geneten hoor!! bij die boer moet je gewoon kleine grappjes gaan uithalen, zout in zijn koffie, water op zijn stoel leggen enz, kleine onschuldige grapjes om hem te jenne
    kus merel

  • 08 Augustus 2007 - 08:16

    Marijke:

    Hoi Kevin, Je zult toch wel wat goed doen bij die boer anders had hij je er allang uit gekiepert. Hij gaat je nog missen als je opstapt. Die kookervaring die je opdoet zeullen ze in Houten vast erg waarderen. Bereid je maar voor!! Veel plezier en kijk nog maar even je ogen uit naar alle mooie, leuke en gekke dingen down under, Marijke

  • 10 Augustus 2007 - 21:11

    Nik:

    Hey kef, lekker bezig daar, je werkt wel hard ofnie, sinds dat ik naar Nieuw Zeeland ben gegaan heb je niets anders meer gedaan dan werken... je hebt het wel tof zo te horen!
    Ik ben vandaag thuis gekomen, werd door paar goede vrienden opgewacht op het vliegveld en gaan zo lekker biertjes drinken in de kroeg nijmegen... aan de ene kant super leuk natuurlijk maar mis het reizen nu al! maak er nog wat moois van daar!!!
    Ik heb overigens niets meer van mijn auto gehoord...:(
    Wel een toptijd in Thailand gehad!
    Take care en keep in touch!

  • 11 Augustus 2007 - 20:37

    Marjolein:

    He Kevin,
    Zijn weer terug uit Zeeland, ik had dit laatste bericht in Zeeland ook gelezen maar mijn reactie is niet opgenomen, bij deze dus nogmaals. Leuke foto's, lekker feesten, ziet er goed uit. Je haar begint alweer te groeien! Je hebt je baas toch zeker wel ontlopen nadat je enigszins aangeschoten aan het "werk" was, zou de band niet echt verbeteren.
    Ben blij dat je het thuisfront nog een beetje mist, het is een geweldig avontuur dat wij hier ook vanaf de zijlijn meebeleven. Maar ik (your Mum) ben ook weer blij als je van het najaar weer thuis bent en ik je weer kan vastpakken! We hebben diverse malen je DVD bekeken van het parachute springen, geweldig, wat een belevenis. Ik kreeg zelfs de bibbers toen je op het punt van springen stond vanuit het vliegtuigje. Was blij dat je weer veilig wat geland, maar daar ben je een moeder voor. Nou jongen, werk ze, geniet ze en tot bellens, sms, mail, skypes, msn etc. Dikke zoenen, Ma XXX

  • 12 Augustus 2007 - 10:18

    Rob Van Den IJssel:

    He,man goed van je ,hoorde het verhaal van je ouders ,ja natuurlijk op de schotsman waar wij ook weer neergestreken waren.heb al een aantal foto,s bekeken zeg alleen geniet-werk en maak plezier.
    Groetjes van ons uit Lisse
    Rob en Nolly

  • 13 Augustus 2007 - 18:54

    Sonja:

    Heej lieve kev,
    Hier een berichtje van een verloren travelbuddy die onderhand alweer 2 maanden thuiszit! Volgens mij heb je een ongelofelijk gave tijd, keep on going! Zorg er wel voor dat je niet je hele downunder-tijd aant werk bent he(hoe leuk en leerzaam het ook is;), ik bedoel, wie wil er nou niet ananassen planten?), maar laat niet goude reisopportunities uit je handen glippen! Maar ik weet zeker dat je alles goed in de gaten hebt dus hou ik nu mn mond. Kom je echt al zo snel thuis? Supercool! We gaan wel onze reunie houden he;) Heb er nu al zin in. Volgende week begint hier de introweek van de uni, spannend! Trouwens, heb je zin om volgend jaar mee naar Cuba te gaan? Ben alweer mn volgende trip aant plannen hihi
    Geniet ervan!!!
    Hele dikke kus
    Sonja

  • 17 Augustus 2007 - 14:47

    Brenda :

    Hee Kevin..
    Wat een verhalen weer ;) Leuk om te lezen man.. Je vermaakt je nog wel daar :) Over een paar weekjes begin ik met mijn stage.. Kijken of ik een echte social worker ben ;) Ben benieuwd..
    Fijne tijd nog en geniet ervan..!!
    xx brenda

  • 18 Augustus 2007 - 11:12

    Marjolein:

    Hi Pirate,
    Je kunt zo meedoen aan de volgende Pirates of the Carribean!! Wat gaaf jongen, je geniet en ik geniet met je mee. Maar die bunji-jump, als ik daar naar kijk krijg ik al kippenvel!! Maar je hebt het gedaan en ik kan me voorstellen dat het kicken is. Leuke, gezellige club jongelui zijn daar, zou inderdaad maar even blijven. Zojuist nog met je gesproken dus we zijn weer aardig bijgepraat, heel veel dikke zoenen. We communiceren verder vanuit de Algarve, heerlijk liggend op een luie ligstoel aan het zwembad sms'jes versturen.
    Lieve jongen, heel veel groetjes daar aan je vriend(dinnen. Love you and take care, your mum, XXX

  • 18 Augustus 2007 - 16:19

    Addie:

    Heeeej die Kevin...
    Wat ontzettend gaaf om een kaartje van jou in de bus te krijgen!! Ik stond wel even verbaasd te kijken maar echt geweldig! Ik lees je verhalen vol jaloezie :P haha wat maak jij gave dingen mee joh. Echt super vet. Ben benieuwd naar de foto's straks! Zult wel helemaal uitgeput zijn daalk in oktober.. maar wel super vet! Ejz geniet er nog van he! Dikke knff

  • 22 Augustus 2007 - 13:59

    Joyce:

    He kevin! Hoe is het?

    Ik heb alweer lang niets van me laten horen, maar heb wel je verhalen gevolgd hoor! Ik wou je even bedanken voor je kaartje, vond ik erg leuk om te krijgen! Was helemaal verrast:P

    Vet dat je hebt gebunjeejumped! Ik zou het niet durven:P Ik ben nu zelf net terug uit Egypte. Ik ben met Erwin geweest en het was erg leuk. Maar die verhalen hoor je nog wel! Je bent nog wel een tijdje weg of niet? Laat me sowieso snel weten als je er weer bent!!
    Ga je nog naar de PABO toe als je terug bent?

    Nog heel veel plezier en succes daar met alles, en vind het leuk om te horen dat je het zo naar je zin hebt daar en er zoveel meemaakt.

    Kusjes Joyce

  • 30 Augustus 2007 - 09:55

    Pa En Ma:

    Hoi Kevin,

    Hier groeten uit Portugal, 2e poging, je rekening is weer wat aangegroeid de verzekering heeft diefstal ipod en camera uitbetaald, declaratie loont dus en is snel. heel veel groeten uit portugal dinsdag zijn we weer thuis. big hugs and love XXX MM

  • 17 September 2007 - 06:50

    Kim:

    Heey Kevin!
    Zo te horen vermaak je je nog steeds Down Under. Iedere keer als ik je verhalen lees krijg ik ook weer kriebels en baal ik echt hard dat ik weer thuis ben:P. Wanneer staat de terugreis eigenlijk weer gepland? ik meen me te herinneren dat je iets van een half jaar zou wegblijven, maar zo te horen denk je nog niet echt aan terugkomen! En groot gelijk heb je, Oz is echt way better dan ons kouwe kikkerlandje;). In ieder geval nog veel plezier en spreek je!
    Kus Kim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kevin

Leuke, gekke, sociale, reisgrage, zorgzame, nog geen kwarteeuw oude jongen uit Utrecht..

Actief sinds 21 Nov. 2006
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 45790

Voorgaande reizen:

03 September 2012 - 27 Januari 2013

Zuid-Afrika, 5 maanden een ander leven leiden

05 Februari 2007 - 23 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: