Van Hard werkende man tot feestende vrouw - Reisverslag uit Cardwell, Australië van Kevin Dijk - WaarBenJij.nu Van Hard werkende man tot feestende vrouw - Reisverslag uit Cardwell, Australië van Kevin Dijk - WaarBenJij.nu

Van Hard werkende man tot feestende vrouw

Door: Kevin

Blijf op de hoogte en volg Kevin

17 Juli 2007 | Australië, Cardwell

Hello everybody,

Ik ben nu ff van de korte updates, omdat ik in beetje afgelegen plaatsjes ben en internet dus ontiegelijk duur is. Maar ik werk en heb savonds dus wel genoeg tijd om te internetten. Dus korte maar meerdere berichtjes voor degene die het leuk vinden. Helaas geen usb inplug dus geen fotos :( allemaal: ahww...;)..

Alsof het ongeluk hem achtervolgt: kevins camera is er even mee opgehouden en ook mijn mp3 heeft weer eens capriolen (dat klinkt mijne paps en mams herkenbaar in die oren).. Maja.

To the point, ik ben beland in Cardwell een klein plaatsje tussen Cairns en Townsvill. Nadat ik een dag had gewaterraft! keivet, nat, maar super!! super! super! Wat gebeurde er toen?, (ga ff over in de vertelvorm, ik ben de verteller).
De jongen die al 5,5 maand door australie aan het zwerven was, hier en daar wat had gewerkt en veel had meegemaakt vond het weer eens tijd zijn account te bekijken. Voor de zekerheid nam hij een vriend van hem mee voor t geval hij zou flauwvallen, onderweg naar het internetcafe nam hij nog een paar flinke slokken alcohol en ging nog even in meditatie. Toen was het moment echt aangebroken, hoeveel geld had hij nog? Hij ging naar www.postbank.nl, voerde zijn wachtwoord in. Het zweet stond tussen zijn tenen en zijn oren begonnen te wapperen (dat was al jaren een teken dat er iets negatiefs aan zat te komen). Het zweet druppelde zo erg van zijn vingers dat hij met moeite zijn vingers op het toetsenbord kon houden. Ondertussen hadden zich tientallen mensen om de computer geplaatst en keek iedereen gespannen naar het beeldscherm. Helaas was het een erg langzame computer, dus er werd wat chips en cola gehaald en iedereen begon te duimen. Langzaam begonnen de eerste tekens en plaatsjes tevoorschijn te komen, nog geen getallen. Iedereen schoof dichterbij. Je kon de spanning voelen, iedereen begon zachtjes te neurien, er ontstond een prachtig groepsgevoel van wildvreemde mensen. Toen het beeldscherm eindelijk opende was de schok inderdaad groot. En het flauwvallen begon.. Bla bla bla, sorry moest ff me fantasie kwijt, dit keer in het nederlands.

Nadat ik me voor de zoveelste keer had geconfronteerd met mijn lage saldo ben ik opzoek gegaan naar een job, helaas met weinig geluk. Tot ik op bezoek ging bij mijn 3 engelse friends. Ik kwam voor een dagje langs, maar ben er nog steeds, werkend op een boerderij. 6 uur op en rond half 5 terug in het hostel. Lange dagen maar goed voor mijn account, lekker spekken die boel. Werk is erg eentonened, maar doe het met een gave gast uit engeland. Brede stoere bink opzoek naar een chick, maar als je langer met m praat, groot/emotioneel hart.

Het hostel is super, voelt als familie, iedereen is er voor langer. Mijn entree was nogal.. tsja hoe zullen we het noemen, ... De tweede avond was rocky pr, avond. Rocky nogwat is een film waar de mannen verkleed gaan als vrouwen. Dus daar ging ik, alles erop en eraan, van borsten tot panty tot rokje. Niet voor publicatie helaas, maar wel heel grappig, de meeste stoerste typetjes nu in een rokje en dikke laag makeup. Sommige dachten het misschien, maar helaas: het voelde niet echt comfortabel voor me. Geen toekomst voor mij als dragqueen.. Volgende dag moest ik helaas wel werken, dus ik nog aardig aangeschoten om 6 uur op en rond 8 uur aardig moe, en aardige kater op het werk. Ik rij te grote traktor daar en dat ging me nu een stuk slechter af. En het grappige was dat ik was vergeten mijn nagelak af te doen en my mate (die zo stoere bink) was zelfs zijn makeup vergeten. Dat veroorzaakte aparte blikken van de boer, gelukkig begreep hij t na wat uitleg. Toen zondag toch maar weer vroeg op om te wassen, kaartjes te schrijven, boodschappen te doen, kamer op te ruimen en er een goede dag van te maken. Kent iedereen bowls, soort jeu de bouls, maar dan anders.. Dat hebben we de hele dag met een bier in de hand gespeeld. Leek saai maar was leuk! en ik bleek best goed:) (nieuw talent, ligt daar mijn toekomst? :P). En nu weer hard aant werk, twee dagen gehad, drie te gaan, hopelijk geen vier deze week.

Weer veelste veel geluld over eigenlijk bijna niets, en toch weer een tweede internetkaart gekocht (ik was aant saven nu, erg moeilijk). Maar het is weer genoeg. Ik ga lekker een boekje pakken en mijn engelse chicks van een kopje thee voorzien om daarna met zijn alle als een blok in slaap te vallen, zodat we de 8 uurtjes rondslapen voordat om 5.45pm de wekker gaat. (ps, erg gezellig, we hebben onze eigen kamer (four of us), dus al aardig met mijn eigen dingen versierd).

Groeten van kef die weer in het normale ritme zit, alleen wel in ander land, met steeds meer gedachtes back home, ben jullie nog niet vergeten! al lijkt t soms zo (hoe makkelijk het ook is, en hoeveel er ook zijn, internet en telefoon lijken soms erg ver weg, en in dit werkritme ook geen tijd..)

Truste,

oh en oma: Ik zorg nu weer een stuk beter voor mezelf, ik eet weer twee of meer stukken fruit per dag en eet elke dag grote borden groente en vlees! Veel meer tijd nu om een goede maaltijd te maken, en heb t geld nu.

fotos van mij als mij met enige veranderingen zijn te verkrijgen voor een redelijk prijsje als je echt nieuwsgierig bent;)x
xxx
x x x x x x x x
Xx xx x x x x x x
xx x x x x x xx
X x xxx x x x x

  • 17 Juli 2007 - 22:24

    Marjolein:

    He mate,
    Zo te horen kom je zometeen met flinke spierballen thuis! Fijn, je hebt het naar je zin en maakt veel lol, maar ook prettig voor ons om te horen dat je ons toch een beetje mist en wij jou helemaal!! Love you. Je hebt weer een te gek verhaal geschreven, je moet er toch maar eens aan denken om er een backpackers reisverslag van te gaan uitgeven. Ik lig af en toe in een deuk!
    Vanavond hebben we je bijzonder gemist, we hadden de afscheidsavond van Roy met musical op de heemlanden en receptie op de Regenboog, was erg leuk maar tevens een definitief afscheid van de basisschoolperiode. Kleintjes worden groot. Wie weet waar Roy vertoeft als hij zo 19 jaar is. Liefst natuurlijk als profvoetballer bij b.v. Barcelona maar ja dat is een droom. We hebben in ieder geval veel foto's en DVD, dus je kan nog wat nagenieten. Oh ja, vandaag jouw DVD met foto's ontvangen, ga ze gauw bekijken. Nou lieverd, hou je goed, heel veel dikke zoenen van je moeder. XXX



  • 18 Juli 2007 - 09:02

    Sigrid:

    Haha lage saldo's, klinkt zeer bekend!!!! Iemand heeft mij beloofd, als ze de jackpot wint, mij 5000 dollar de geven... maar ja ze moet eerst nog winnen...

    Werk nu ergens in de middle of nowhere, en dat is goed voor geldsparen!! helemaal niks uitgeven!! wel zwaar en saai maar ja je moet toch wat!!!

    Nog veel plezier!!!

    XXX sigrd

  • 20 Juli 2007 - 21:34

    Linda:

    Hee Kef, geldgebrek komt me ook heel bekend voor. Op één of andere manier geefje heel veel geld uit als je aan t reizen bent. Heb je tegelijk met Maike geraft? Als iedereen weer back home is, moeten we nog maar es afspreken!
    X Linda

  • 22 Juli 2007 - 11:23

    Marijke:

    Hoi Kevin,
    Je valt ook van het ene in het andere. Maar Leuk dat je nog tijd hebt om over je avonturen te schrijven. Ik lees ze nog steeds met veel plezier. Werk ze!!!
    marijke

  • 24 Juli 2007 - 11:56

    Nik:

    Toch lekker bezig daar jonge, achteraf kijk je op alles met een goed gevoel terug, Don't worry to much about the money; just enjoy!
    Ik zit nu in Thailand in Khoa Chang, een paradijsje op aarde!

    Take care en keep in touch!

  • 26 Juli 2007 - 11:06

    Emmie:

    Heeeeee Kef!!!!

    Haha wat een leuke verhalen weer!!! En ik wil die foto's van jou als dragqueen graag is een keer tjekken haha!!

    Hier is verder alles goed. Het weer wil alleen nog steeds niet erg meewerken. Maar gelukkig vertrek ik vanavond naar frankijk, hopen dat het weer daar wat beter is!! Daarna ga ik nog 10 dagen naar portugal en ook nog 1,5 week naar oostenrijk. Voor mij dus ook wel wat reisjes aankomde weken:)

    Is het nou al duidelijk wanneer je weer richting nl komt?
    Veel plezier iig nog!!!

    Liefs Em

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kevin

Leuke, gekke, sociale, reisgrage, zorgzame, nog geen kwarteeuw oude jongen uit Utrecht..

Actief sinds 21 Nov. 2006
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 45792

Voorgaande reizen:

03 September 2012 - 27 Januari 2013

Zuid-Afrika, 5 maanden een ander leven leiden

05 Februari 2007 - 23 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: