Story continues.. - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kevin Dijk - WaarBenJij.nu Story continues.. - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kevin Dijk - WaarBenJij.nu

Story continues..

Door: Kevin

Blijf op de hoogte en volg Kevin

05 Januari 2008 | Australië, Melbourne

haai peeps!

Benk weer.. Ben gestrand in Melbourne, echt super, ben bij twee vriendinnetjes die ik kan van fruitplukken, ella en louise, ze staan op fotos van paar maanden geleden (cardwell pictures).. Ga binnenkort weer wat fotos uploaden, al heb ik niet veel fots gemaakt.., HAd al zoveel fotos, dont really feel like making heaps more, just sometimes als iets echt heel mooi is zoals het vuurwerk, ik heb die fotos binnenkort! dus hou de website in de gaten.

Hun appartement is vlakbij het centrum en vlakbij fitness, uitgaanstraat, park, zwembad.. echt super locatie. Beetje problemen met de huisbaas dat ik hier ff wil blijven, maar alle huisgenoten vinden het super dat ik er ben, dus volgens mij als ik wat geld ingooi voor gas licht en internet (Want heb eindleijk gewoon weer gratis internet, hoe fijn is dat?? ja voor jullie heel normaal, maar heb dat al 8 maanden ofzo, of langer niet echt gehad, nu hebben we gewoon laptop met internet op de kamer, ben er niet vanaf te slaan).

Dus nu zittend in de snikhitte op balcon ff te schrijven, zometeen weer kijken voor een job.. heb alles alweer uitgegeven in Sydney en Byron van de afgelopen 2 maanden werk. En toen was er weer een kevin actie, zijn jullie r klaar voor:
Me australiese rekening was voor de verandering weer eens leeg (god knows how??) en ik moest pinnen voor mijn bus naar melbourne, dus ik met me brakke kop naar de pinautomaat (they call it atm here). En ik me australiese pin nummer intypen, zo gewend. Komt bonnetje uit, dus ik, nja nog maar keer, en nog keer tot ik op het bonnet je keek en bleek dat me pas was geblokt.. geen geld. Dus ik heb geld moeten lenen en moeten overleven met een witbrood met pindakaas.. Leuk deel van mijn overlevingsavontuur.

Maar toen waren we er nog niet, ik dacht kut, heb ik geen geld tot ik een nieuw pasje krijg opgestuurd. dus ik ma bellen, helemaal in de stress op de eerste stop van de busreis naar melbourne in tankstation in telefooncel, zegt ze, mss moet je t gewoon nog keer proberen. Bleek hij weer geactiveerd te worden na 24 uur.. dus ik gelijk 3 heerlijke broodjes weet ik veel wat gekocht en een lekkere juice (mss snap ik toch wel wrm me geld zo snel gaat;))

Na een slopende reis met de bus aangekomen in melbourne, kim in de taxi naar een hostel met tibo andere jongen van byron bay, and ik naar me vrienden toe. Tuurlijk las int smsje van tha girls dat ik bij nr 339 moest zijn, was het 336 wat nog 15 min lopen was met me tassen, maar gehaald, ontbijtje voor ons alle gemaakt en in elkaar gezakt.. totaal van de wereld voor paar uur. nog moe van de busreis en mijn overleving in sydney die als volgt ging nadat ik op internet had laten weten dat ik 4 keuzes had.

Uiteindelijk ben ik de twee meisjes tegengekomen en een vriend van hun en hebben we het plan gemaakt om in het park te slapen om een plek te reserveren voor het vuurwerk. toen we in de trein ernaartoe zate kwamen we een local tegen die zelfde kant op moets en ons de weg wees. Wat bleek nou, tijdens dat stukje met hem hebben we zo lopen klagen dat we buiten moeten slapen (niet bewust) dat det local achteraf zei, ik moest jullie wel meenemen.. wij sorry gezegt, ma betere nachtrust gehad dan int park.

vanaf 11 sochtends tto 1 uur snachts int park gezeten, net voor 12 smiddags alcohol, binnengesmokkeld.. en keileuke dag gehad, dingen werden in lucht geschreven, meer mensen schoven aan en de dag was zo om. Om 9 uur vuurwerk voor de kinderen en om 12 uur keigaaf vuurwerk op de harbourbridge en op alle gebouwen van sydney, zo mooi, filmpje komt nog op internet! Toen 2 uur door stad geslenterd, iedereen kwijtgeraakt, gevonden, mensen naar bed en uiteindelijk heb ik bij vrienden kunnen slapen gelukkig.

Volgende dag lekker brak beetje rondgehuppeld en ontbeten bij mac. eerste maal van 2008! toen savonds had kim een bed gevonden heb ik daarin geslapen met haar, mijn grote teen in haar linker neusgat en andersom. om genoeg ruimte te maken.. Toen de bus hiernaartoe geboekt en daarin geslapen.

Dat was het hele overlevingverhaal, gefeli aan de mensen die het tot hier hebben gelezen, petje af!

Ff lekker naar pool nadat ik voor job heb gevraagt.. ff energie bij elkaar rapen,.

Dikke zoenskie, van kefskie!

xxxxx

Ohja, and A HAPPY NEW YEAR!!!!!!

  • 05 Januari 2008 - 09:03

    Marcel Van Dijk:

    Hoi,
    Het avontuur gaat maar door. Het is net alsof je in een Intercity trein zit die maar door blijft rijden. Weer een fantastisch verhaal jongen. Ik ben benieuwd wanneer je de move gaat maken.
    We spreken elkaar weer.
    Groet,
    Pa

  • 05 Januari 2008 - 09:52

    Ellen:

    Een gelukkig en avontuurrijk 2008!

    Veel plezier in Melbourne!

  • 05 Januari 2008 - 19:11

    Marjolein:

    Hi Kevin,

    Geweldig, daar had ik wel bij willen zijn in Sydney, wat een feest. Wel spannend om 's-ochtends niet te weten waar je 's-avonds gaat slapen, maar ja, je bent jong en inventief. Hoorde net op het nieuws dat aan de oostkust van Australie aardig wat regen is gevallen en overstromingen hebben plaatsgevonden. Gelukkig ben je er net op tijd weg en ga je het zuiden weer onveilig maken. Beware folks, Kevin is coming along, he makes you happy! But not for long because we want him to make us happy and come back home, because we miss him so very much. Love you, take care, your mum.
    XXX

  • 13 Januari 2008 - 10:27

    Maike:

    Hey Kevin,
    Wat een avonturen beleef je weer joh! Vuurwerk was zeker super in Sydney?!
    Ik ben alweer 2,5 maand thuis, aan het werk en zo, maar door jou en andere verhalen te volgen ben ik stiekem nog een beetje in Oz.
    Hoe lang ga je daar nog blijven? In ieder geval enjoy 2008!
    xx Maike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kevin

Leuke, gekke, sociale, reisgrage, zorgzame, nog geen kwarteeuw oude jongen uit Utrecht..

Actief sinds 21 Nov. 2006
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 45783

Voorgaande reizen:

03 September 2012 - 27 Januari 2013

Zuid-Afrika, 5 maanden een ander leven leiden

05 Februari 2007 - 23 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: